Колико је масажа благотворна за здравље: Додири који отклањају бол

 

Свакодневни напоран рад доводи до тога да нам је тијело стално у стању напетости. Дуго сједење за рачунаром, без кога је рад данас незамислив у свим браншама, на наше тијело оставља посљедице, били ми тога свјесни или не. Мишићи су увијек у стању напетости и неријетко се догађа да несвејсно рамена држимо подигнута умјесто да су опуштена, што је њихов природни положај. Тако се временом јављају болови у приједелу врата и кичме, а ми некако по навици проблем покушавамо да ријешимо лијековима, не размишљајући о томе да је далеко дјелотворније да приуштимо себи неку врсту масаже.

Масаже за релаксацију и опуштање

У данашње вријеме, масажа више није луксуз како се то некада сматрало, већ чиста потреба. Међутим, људи углавном користе третмане масажама кад баш загусти, када бол у леђима постане неиздржив или када је већ дошло до неког деформитета. А за масаже које дјелују релаксирајуће и које регенеришу читав организам, као да немамо довољно времена.

Која масажа је права за вас?

Није тако тешко пронаћи технику која би вам највише одговарала, колико је тешко направити тај први корак, покренути се и  започети са третманима масаже. Касније ће вам то постати навика, један до важних животних ритуала који позитивно дјелује како на физичке, тако и на менталне процесе у организму.

Постоје разне врсте масажа, а која је права за вас, то ћете сазнати у консултацији са лекарима и масерима. Међутим, важно је знати да неке врсте масажа имају вишеструку дјелотворност, па их можете примјењивати без икакве бојазни да ћете наудити своме здрављу. Ово су неке од најпопуларнијих и најдјелотворнијих врста масажа.

Најпознатије врсте масажа

Традиционална масажа

Има за циљ смањење стреса, пидстицање циркулације, као и јачање мишићног тонуса. Комбинација покрета као што су савијање, куцкање, ударање, доводи до смањења стреса и напетости мишића, ослобађају се укочени дијелови тијела, и омекшава ткиво које је захватио спазам. Кожа постаје сјајнија и долази до боље прокрвљености цијелог организма.

Традиционална масажа се изводи тако што се прво масирају ноге како би се подстакла циркулација. Затим се прелази на масирање стомака кружним покретима, на лагану масажу руку и масажу длановима у потиљачној и вратној регији. Масажа се завршава на леђима, а затим се покрети премјештају преко рамена, низ кичму па до ногу.

Калифорнијска масажа

Добра је за смањење целулита, опуштање коже и растезање мишића. Подразумијева трљање, притискање, глачање, а покрети који се изводе током масаже највише подсјећају на мијешање тијеста.

Сем што је дјелотворна код уклањања целулита, ова масажа побољшава циркулацију и опушта мишиће затегнуте након неке појачане спортске активности. Почиње се стимулисањем крвотока  лаганим ударцима у пете, а након масаже ногу покрети се пењу ка трбуху. Покрети су кружни, а притисак на одређени дио тијела се постепено појачава. Калифорнијска масажа се завршава на леђима, раменима, потиљку и рукама.

Шијацу масажа

Поправља опште стање организма, јер доводи до уравнотеженог протока енергије. Настала је  у Јапану, заснована на традиционалним кинеским методама лијечења. Назив потиче од ријечи „ши“ (што значи прст) и „ацу“ (што значи притисак), тако да би у слободном пријеводу ова масажа могла  да се назове „масажа притискањем прстима“.

Притискају се тачно одређене тачке, које дјелују на функције појединих органа. Обзиром на оријентално учење, сматра се да сваки проблем, било да је у питању психички или физички проблем, настаје услед поремећаја енергетске равнотеже у организму.

Шијацу масажа се изводи тако што се енергетске тачке снажно притискају прстима, дланом или лактом у трајању од два минута. На тај начин долази до енергетске равнотеже у организму и протока енергије. Код ове масаже важно је бити опрезан, јер уколико се спроводи нестручно, може доћи до блокаде лимфних чворова, што може даље узроковати проблеме у читавом тијелу.

Ајурведска масажа

Ајурведска масажа чисти кожу, исправља боре и даје енергију читавом тијелу. Након ове масаже долази до духовне хармоније и дубоког унутрашњег мира. Заснована је на индијској ајурведској медицини, старој више од 5.000 година.

Разликују се двије врсте ајурведске масаже, а разлика је у томе што се код прве користе или пиринчано брашно или мекиње, а код друге се употребљавају топла ароматична уља. Масажа подразумијева спиралне, лагане покрете који су повезани са каналима животне енергије.  Уколико би се радио третман читавог тијела, масажа би трајала око 90 минута, али обзиром да се овај вид масаже углавном примјењује на глави, ушима и стопалима, читав третман траје знатно краће.

Тајландска масажа

Ова врста масаже обликује тијело, опушта мишиће и исправља опуштене црте лица. Третмани тајландске масаже дају ткиву еластичност и њеном примјеном се постижу добри резултати на опуштеним мишићима лица.

Изводи се наизмјеничном комбинацијом слабијих и јачих покрета палчевима, лактовима и стопалима. Након тога иде фаза у којој се наизмјеничним лежећим и сједећим положајима постиже опуштање мишића цијелог тијела.

Кинеска масажа

Позната је по томе што ојачава тонус коже и побољшава рад органа за варење. Базира се на акунпунктурним тачкама, третирањем које доводи до протока енергије. Почиње се лаганим кружним покретима, а наставља кратикм ударцима који се умножавају и појачавају током масаже. Леђа се масирају тако што се подручје поред кичме третира стиснутим шакама и на тај начин долази до протока енергије и уравнотежености духа и тијела.

Да би масажа била што дјелотворнија, често се користе екстракти коријења, листова, цвјетова и плодова одређених биљака, или разна етерична уља. Етерична уља дјелују тако што убрзавају проток крви у организму, а њихов мирис дјелује опуштајуће на психу и тијело.

Сваки од тих екстраката или уља има своју примејну. Тако на примјер, алге, кестен и бршљан служе за дренажу и смањење целулита. Поморанџа, мандарина и лимун подстичу проток енергије у организму. Босиљак ублажава стрес, а лаванда, камилица, чемпрес и мајонар имају умирујуће дјеловање.

 

 

Advertisements