Топ начини да затегнете тијело док трепнете

Јесте ли већ испробали досадне методе за скидање целулута и затезање тијела? Желите ли да чујете који су заправо најбољи начини? Слушајте пажљиво.

Откад је свијета и вијека жене траже магични лијек који ће им помоћи да се ријеше целулита. Идеално, он би требало да буде лак, да не боли, да не мора баш да се иде на операцију, и ако је икако могуће било би лијепо да не мора да се убијају од вјежбања.

Истина, мало презахтјевно, али не и недостижно. Јер данас постоји мноштво популарних метода за скидање целулита и затезање тијела које не морају да буду оптерећење.

За оне основне сте сигурно већ чуле – добра крема за целулит и коригована исхрана. Уз помоћ њих нагомилане масноће које најчешће формирају целулит на ногама почињу да се смањују и разграђују, а кожа да се затеже. Тако постепено нестаје и поморанџина кора и пуф – ријешили сте се целулита.

Ипак, ако баш немате толико времена да дочекате резултате, је се, рецимо спремате за одлазак на море, постоје и популарне методе које вам могу помоћи да скинете целулит знатно брже.

Популарне методе за затезање тијела и против целулита

Мора да сте чуле за релативно скупе козметичке третмане који често укључују електричну струју, глинене и гупсане бермуде или блато против целулита. Све ове методе треба да убрзају циркулацију у ногама и подстакну ослобађање вишка течности. У комбинацији са редовном негом уз помоћ креме против целулита, ови третмани утичу на брже сагоријевање масти и самим тим губитак целулита.

У потрази за што ефикаснијим третманом против целулита, козметичари су били и невероватно маштовити, па је тако масажа оклагијама, тј. мадеротерапија све популарнија техника за скидање целулита.

Ми вам овдје доносимо преглед најпопуларнијих метода за скидање целулита за које сте можда и чули, али можда нисте били баш потпуно упућени у детаље.

Масажа

Кренимо од најпопуларније. Масажа је једна од доказано најбољих техника за разбијање целулита и масних наслага и затезање коже. Различитим масажама комбинује се побољшање циркулације, лимфна дренажа и сагоријевање масти које она подстиче.

Међутим, техника коју ми имамо на уму није једна од класичних масажа које можете потражити код козметичара. Ми говоримо о масажи удубљења на кожи које ствара целулит.

Уз помоћ кућних масажера (било да се ради о електричним или о обичним, пластичним) треба да вршите притисак на рупице које су се јавиле на вашим ногама. Звучи нелогично, зар не? Прва помисао би вам свакако била да покушате да разбијете грудвице, не да додатно притискате удубљења.

Ипак, удубљења су ваш пут до лимфне дренаже и побољшања циркулације, а то је једини пут до скидања целулилта – изнутра. Притом, подстичете тијело да што прије и што лакше избаци токсине који, ако би се нагомилали гдје и вишак масноћа, могу да изазову упале и само погоршају стање са целулитом.

Наравно, и поред свега овога, не очекујте да сама масажа заврши сав посао у најкраћем могућем року. Најбоље би било да је комбинујете са још неким техникама са ове листе.

Уколико бисте ипак радије да препустите ствари професионалцима, препоручујемо ендермологију, односно липомасажу која се изводи посебни апаратом. Он садржи два ролера између којих се масира дио по дио коже. Ова масажа има далеко дубљи ефекат јер сеже све до везивног ткива, па су јој ефекти бржи. На жалост, то што се ефекти виде брже, не значи да ће се дуже задржати, па је извјесно да ће се целулит након неког времена вратити.

Суво четкање

Можда сте досад четку користиле за рибање или пак чешљање, али ево још једне примјене за коју вам четка може послужити.

Суво четкање најприје служи да побољша изглед ваших ногу (или других дијелова тијела на којима се јавио целулит), тако да овом техником целулит неће нужно потпуно нестати, али ће се макар мање видјети.

За само 5 седмица, кожа се затеже, па се тако удубљења поравнавају и голом оку дјелује као да целулита више нема. То је због тога што четкањем ви заправо потискујете вишак масноће што даље од површине коже. На тај начин, масноће имају више шансе да их организам преради, а ваше ноге изгледају боље без целулита.

Ова техника се зове суво четкање јер подразумијева дословно то ‒ ви треба да прелазите преко коже сувом четком са чврстом длаком. Најбоље би било да се опредијелите за четку са природном длаком, јер би пластичне могле да оштете вашу кожу и иритирају је.

Након туширања, када потпуно осушите своју кожу, треба да се благо масирате сувом четком најмање трипут недељно. Kад кажемо масирате, свакако не мислимо да треба да вршите притисак на кожу. Напротив, треба да благо и стабилно прелазите преко дијела тијела који је захватио целулит. Масирате се од стопала па навише, и то почевши од лијеве стране тијела. Важно је да масажа иде у правцу срца како би се подстакла циркулација читавог тијела. За масажу ће вам бити потребно око 5 минута.

Овако подстичете микроциркулацију у тијелу, убрзавате избацивање токсина из тијела и затежете кожу. Притом, пошто се уједно отварају и поре, можете након четкања да намажете неко уље за тијело; идеално би било оно које дјелује на целулит.

Такође, можете обавити суво четкање и прijе туширања, а оставити уље или крему за целулит за послије, како бисте били сигурни да нећете запушити поре мртвим ћелијама коже које четка може скинути.

Носите компресивне чарапе

Можда су компресивне чарапе постале популарне као ефикасан начин како да се ријешите проширених вена, али готово да једнако добро дјелују и на целулит. Тајна је у њиховом ефекту на циркулацију, којом се подстиче и скидање целулита.

Kомпресивне чарапе подстичу враћање крви ка срцу, тако што смањују гомилање крви у ногама која се задржава у њима углавном због проблема са венама и циркулацијом (због дугог стајања, сједења или нечег другог).

Што се целулита тиче, оне не само да побољшавају циркулацију, него и визуелно скривају целулит јер имају ефекат подизања коже. Такође, уколико их носите током вјежбања, оне вам могу помоћи да брже формирате јаче мишиће, што такође дјелује на затегнутост ногу. Ако вам то није довољно, знајте да компресивне чарапе дјелују и на задржавање вишка течности (још један од узрока целулита) тако што практично тјерају течност из ногу.

Водите рачуна како облачите компресивне чарапе. Веома су јаке, па их треба пажљиво и облачити и свлачити како бисте избјегли да прекинете циркулацију у ногама. Пратите упутства и све ће бити у реду.

А како бисте убрзали њихов ефекат на целулит, можете испод њих, сваког дана прије облачења, нанети неки гел или крему против целулита који ће дјеловати на целулит додатно. Најбоље је да чарапе носите од јутра, прије него да вам ноге отекну, како бисте из њих извукли најбољи ефекат.

Вакуум чашице

Можда звучи блесаво, али стручњаци се куну у ову методу уклањања целулита. Вакуум чашице служе да уз помоћ вакуума, једноставно речено, извуку масне наслаге и онда их практично пресложе. На тај начин, раскидају лоше повезано везивно ткиво и чине да се масноћа која ствара целулит изравна, а кожа затегне

Вјеровали или не, ово има слично дјеловање слично као и масажа (можда их због тога и зову вакуум масажа, или обрнута масажа). Једина разлика је у правцу дјеловања. Другим ријечима, гдје класична масажа врши притисак, вакуум чашице подижу кожу и ткиво.

Вакуум чашицама се подстиче циркулација која је кључ за уклањање целулита. Kожа се притом и затеже, па се побољшава и тонус ногу.

Уколико се упутите у козметички салон, постоји третман који се зове вакуум масажа или кинеска вакуум масажа. Ако пак желите да пробате сами да одрадите овај третман, доступне су вам вакуум чашице (од посебног материјала, мало мекше него оне код козметичара).

За почетак ће вам бити довољно 3-5 чашица, а касније се водите тиме како су се дотад показале на вашем тијелу.

Лоша страна овог третмана јесте та што је релативно болан, а притом неретко оставља и трагове у виду масница, црвенила и видљивих кругова.

Ласерски третмани затезања тијела

У случају да патите од израженог целулита код ког кућни третмани не помажу нарочито (или барем не помажу довољно брзо), можете потражити неки од бројних ласерских третмана које нуде сви козметички салони.

Ласерски третмани за затезање тијела  махом се базирају на системима радиофреквенције, тј, дјелују на масне наслаге и везивно ткиво радио таласима. У зависности од тога за који се третман конкретно одлучите, можете добити и пратећу масажу, липосукцију или третман специјалним свјетлима.

Међу главним ефектима ласерских третмана издваја се то што у великој мјери разграђују нагомилану масноћу, па вам је губитак центиметара у обиму бутина скоро загарантнован. Поред тога, ласерски третмани могу побољшати тонус коже, подстаћи производњу колагена и циркулацију, затегнути кожу и убрзати избацивање вишка течности и токсина.

За разлику од већине других козметичких третмана, ова метода обећава вам да ће се резултати задржати и до 6 мјесеци, што значи да нећете морати да мислите на целулит бар пола године. И онда када се врати, можете опет отићи на третман, да поправите стање.

Шок терапија

Још позната и као shockwave терапија, ова метода уклањања масних наслага користи се прије свега у физикалној терапији и за разбијање камена у бубрегу. Но, кажу стручњаци да дјелује и на масти, а ево и како.

Укратко, ова терапија подразумијева коришћење такозваних ударних таласа који треба да разбију грудвице масноће које се стварају под кожом и праве удубљења на кожи, односно целулит. Иако дјелује агресивно и може бити благо непријатна, предност ове методе је та што није инвазивна. Свакако да је потребно додатно истражити њен утицај на целулит, али прва искуства кажу да уз помоћ двије терапије седмично током периода од 6 и више недјеља целулит и масноће нестају.

Прве резултате можете очекивати брзо, а не очекује се да се целулит врати чак 2-6 месеци.

Subcision

Опростите нам коришћење енглеских назива, али овај третман још увијек није довољно популаран код нас као метода за уклањање целулита. Укратко, он подразумијева хируршку интервенцију којом се сјече везивно ткиво.

Везивно ткиво често је узрок целулита јер на неправилан начин веже масне наслаге, након чега долази до појаве грудвица и на крају до целулита на кожи. Kада се ткиво пресјече, масне наслаге се прераспоређују, па се поморанџина кора изравнава, а целулит нестаје.

Иако је третман инвазиван, рез је минималан, а захваљујући модерним апаратима читав процес је стабилан и контролисан. Третман траје око сат времена и користи се нека врста анестезије (било као ињекција, било као гел од којег вам утрне третирани дио тијела). За тих сат времена, овим третманом уклања се и до 20 или 30 испупчења и улегнућа на кожи.

Највећа предност овог третмана лежи у његовим резултатима. Не само што су брзи, већ су и релативно дуготрајни. Искуства кажу да нећете морати да размишљате о целулиту најмање двије године.

Јачање снаге мишића

У реду, истина је да смо на почетку рекли без вјежбања. Ипак, можда вјежбање и није тако лоша ствар, нарочито ако бисте жељели да избегнете инвазивне козметичке третмане за затезање тијела. Штавише, нема бољег начина да одржавате резултате након што сте целулит уклонили неким третманом вјежбања.

Не ради се чак ни о неком интензивном тренингу ‒ кључ је само у томе да ојачате своје мишиће.

У томе вам најприје могу помоћи тегови, односно вјежбе под оптерећењем. Оне помажу да се дјелује на везивно ткиво и да се промијени његова структура. Тако се и мишићи брже затежу а целулит смањује, јер тонус ногу практично попуњава мишићима рупице на ногама. Тренинг снаге је и ефикасан начин да убрзате свој метаболизам. На тај начин ваше тијело брже сагоријева масноћу и калорије, па ћете се прије или касније ријешити и целулита који вам задаје проблеме.

Фокусирајте се на дијелове тијела гдје се јавио целулит и радите вјежбе на справама које вам пружају отпор. Овакав тренинг даће најбоље резултате ако га радите трипут седмично, са даном одмора након сваког тренинга.

Осим класичног тренинга снаге, за целулит је добар и било какав кардио. Свега 20 до 30 минута кардиоваскуларних вјежби помоћи ће вашем тијелу да се лакше и брже ријеши целулита. И у овом случају биће неопходно да вјежбате бар трипут седмично (уколико су вам потребни бржи резултати вјежбајте сваког дана).

Уколико нисте тип особе која је луда за вјежбањем, одаберите вјежбе које вам неће пружити осјећај да ви ту нешто тренирате. На примјер, можете се одлучити за ходање (наравно под јачим темпом), вожњу бицикла или ролера, плес, пливање или веслање. Да ствар буде још боља, помаже и старо добро пењање уз степенице. Тако да, за почетак барем ‒ заборавите на лифт.

 

 

 

Advertisements