Које су здравије: зелене или презреле?

Банане су многима омиљено воће.

Foto: „Banane u sebi imaju obilje tzv. otpornog skroba“ (Foto: Pixabay)

Не само што им је прихватљива цијена, него су и врло практичне јер их можете понијети на посао или путовања, а бројна су и позитивна дејства на наше тијело.

Док су једнима драже чврсте, тек лагано жуте банане, други више воле оне које већ имају браон тачкице.

Јесте ли знали да се садржај нутритивних вриједности драстично мијења док банана пролази своје различите фазе од зелене коре према браон?

Док им је кора готово потпуно зелена, банане у себи имају обиље тзв. отпорног скроба који се у нашем тијелу понаша попут влакна.

Таква врста скроба контролише ниво шећера у крви, чиме може значајно утицати на превенцију дијабетеса, а уједно помаже и у снижавању нивоа холестерола.

Осим тога, када поједемо скоро зелену банану, бићемо дуже сити него од осталих, а то утиче и на смањење тјелесне тежине с обзиром на то да нећемо имати толико потребу другом храном.

Како зелена банана има низак гликемијски индекс, идеална је и за дијабетичаре.

Foto: „U banani se počinju stvarati antioksidansi“ (Foto: Pixabay)

Када доспије у своју жуту, али још увијек чврсту фазу, у банани се почињу стварати антиоксиданси који наше тијело штите од бројних болести.

Један је од тих антиоксиданса и допамин, који смањује ризик од срчаних обољења и дегенеративних болести.

Како банана постаје све зрелија и почиње да добија смеђе тачкице, у њој се знатно повећава ниво шећера.

Иако многи воле и такву врсту банана, поготово они који не могу без слатког, она више нема толико предности у односу на своје раније фазе.
Ипак, још увијек садржи значајан ниво антиоксиданса и може значајно утицати на општу слику нашег имуног система.

Foto: „Ona više nema toliko prednosti“ (Foto: Pixabay)

Банане које многи избјегавају или их користе само у смјесама за колаче или популарне палачинке са само три састојка, свакако су већ готово потпуно браон.

Иако су оне врло слатке, па је и њихов ниво хранљивости већ при самом крају, још садрже приличну количину калијума, елемента који значајно може помоћи у борби против остеопорозе, као и снизити благо повишени крвни притисак или помоћи у борби с менструалним боловима.

Док су банане у овој фази, лакше их је сварити, а богате су и витаминима Б и Ц.

Извор: Радио Телевизија Црне Горе

Advertisements
Желите рекламу на Порталу Црна Гора? Јавите нам се!

Желите и Ви да пишете за Црну Гору? Придружите нам се!

Ostavite komentar