Како смањити стрес током трудноће?

фото: unsplash.com

Трудноћа понекад умије да буде стресан период у животу жене, а назив “друго стање” довољно говори о томе. Сталне осцилацијe хормона понекад мијењају расположење жене из секунде у секунд.

Уобичајено је да ситница може да вас расплаче, али и насмије до суза. Треба се прилагодити том стању и научити како да стрес смањите на минимум како бисте ви и ваше дијете били и остали здрави. У наставку текста дајемо вам пар савјета који ће вам помоћи да се опустите у трудноћи и дочекате порођај без стреса.

#1 Пренатални тестови и прегледи

Један од главних извора стреса током трудноће је свакако забринутост за здравље дјетета, а поред тога ту је и размишљање о полу бебе и ишчекивање. Данас постоје методе које нам омогућавају да још у раној трудноћи откријемо евентуалне здравствене проблеме, као и пол бебе.

Нове технологије су омогућиле пренаталне тестове већ у 10. недјељи трудноће – за утврђивање генетичких поремећаја, али и за одређивање пола бебе. С обзиром на то да ови неинвазивни тестови уочавају све промјене на ДНК и да је њихова прецизност 99,9%, њихова цијена је оправдана.

Уколико себи не можете да приуштите један овакав тест, не треба паничити. Увијек су ту и инвазивне методе које се примјењују дуги низ година. Приликом одабира методе, важно је да се консултујете са својим љекаром и слушате његове савјете.

Савјети љекара ће вам свакако донијети мир и припремити за порођај на најбољи могући начин. Одрађен пренатални тест ће вам “скинути” једну од основних брига – здравље дјетета, а одређивање пола ће вас увести у узбудљив период трудноће – одабир опреме и одјеће за бебу.

#2 Испуните своје дане активностима које вас опуштају

фото: pixabay.com

Уколико сте незапослени или свој посао радите од куће, имаћете доста слободног времена, посебно од другог триместра трудноће. Слободно вријеме је обично позитивна ствар, међутим може вас навести на превише размишљања и често непотребне бриге, и то је сасвим нормална појава.

Како бисте избјегли ову ситуацију важно је да испуните вријеме активностима које волите. Можете купити планер и биљежити задужења за сваки дан, али и активности и осјећања, нешто попут личног дневника. Пронађите оно што вас опушта – читање књига, гледање филмова и серија, бављење баштованством, шетња итд.

#3 Окружите се људима који вас усрећују

Позитивно окружење је основа за позитиван живот. Израз “с ким си такав си” не гласи тако без разлога. Дакле, немојте да вам је непријатно да са људима који на вас утичу негативно, једноставно смањите контакт.

Најбоља опција је рјећи директно да нисте у стању да слушате негативне и лоше вијести. Знамо да је то некада немогуће, у том случају се једноставно “изолујте” од различитих коментара који некада могу да дођу и од ваших најближих. Једноставно је – створите позитивно окружење и уживајте.

#4 Будите физички активни

Физичка активност је битан дио наших живота, током трудноће, али и ван ње. Облици физичке активности су различити, то може бити шетња у оближњем парку или шуми, али и различити видови вјежбања намијењени искључиво трудницама.

Ако живите у близини уређене шуме, ви сте права срећница, јер поред здраве шетње добијате и здравији ваздух који је данас тешко пронаћи, посебно у урбаним градским срединама. Да би шетња била још пријатнија, укључите партнера или најбољег пријатеља!

Поред тога, данас су вам на располагању многе вјежбе и активности намијењене искључиво трудницама, распоређене према триместрима. Обавезно провјерите да ли је тренер који вјежба са вама обучен за рад са трудницама и породиљама. Кључне су вјежбе дисања, а ту је и јога за труднице која ће вам смирити ум и помоћи при истезању мишића.

#5 Исхрана је важна за ваше, али и за здравље бебе

Здрава исхрана треба да буде дио вашег живота независно од другог стања. Међутим, често заборављамо на њу, а мотивација за здраве оброке током трудноће је свакако беба, чије здравље такође зависи од ваше исхране.

Здрави и редовни оброци помоћи ће вам да се боље осјећате, побољшаће вам стање имунитета, даће вам енергију и смањити стрес. Неке намирнице могу вам изазвати анксиозност, па пробајте да их избјегнете. Свакако се консултујте са својим љекаром или потражите информације у многобројним књигама на ту тему.

Трудноћа је дар

Свјесни смо да 9 мјесеци није кратак период и да је тешко остати смирен и без оптерећења током трудноће, зато је битно да урадите све како бисте себи обезбиједили што здравији пролазак кроз овај процес и изашли из породилишта насмијани.

Свака трудноћа је прича за себе, потрудите се да прођете своју на најбољи могући начин и да уживате у сваком тренутку, причајте са бебом, радујте се са партнером и добро се припремите, чека вас један од најљепших, али и најтежих животних улога – родитељство.

Advertisements